خدمات اینترنتی

ساخت وبلاگ

امروزه در جهان استفاده از انواع رنگ مو ، لوازم آرایشی و لاک ناخن در بین زنان و حتی دختر خانم های کم سن و سال رواج بسیاری دارد. اکثر مصرف کنندگان این وسایل و محصولات تنها به جنبه زیبایی آن نگاه می کنند و توجهی به آسیب های احتمالی بر سلامتی ندارند. با ما همراه باشید تا با عوارض و مضرات این محصولات آشنا شوید.

 
رنگ مو: شغل آرایشگری را می توان یکی از حرفه های پر خطر دانست. محققان سازمان بهداشت جهانی براین عقیده اند که مصرف مداوم مواد و رنگ های شیمیایی می تواند موجب بروز سرطان و دیگر مشکلات سلامتی مانند آسم یا آلرژی های پوستی شود. ذرات معلق مواد شیمیایی که در هوای سالن آرایشی پراکنده است ممکن است سبب حالت تهوع و میگرن شود. این حالات پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این مواد احساس می شود.
 

رنگ ها همچنین باعث تحریک پذیری موها می شود زیرا ترکیبات شیمیایی موها را تغییر داده و همین امر موها را ضعیف تر می کند. مسئله بسیار مهم این است که باید حتما پس از رنگ کردن موها، پوست سر کاملا مرطوب شود. بهتر است برای رنگ کردن موها به آرایشگر مراجعه شود زیرا وی به خوبی می داند که چه نوع رنگی متناسب با نوع موهاست.


لوازم آرایش: کرم ها، مداد چشم و لب، سایه چشم و... محصولات آرایشی متنوعی در بازار دیده می شوند. معمولا آنها خطر جدی برای سلامتی ندارند اما باید در ترکیبات آنها به دو ماده الکل و پارابن( استر اسید پاراهیدروکسی بنزوئیک) توجه کرد. پارابن به عنوان ماده سرطان زا و آلرژی زا شناخته می شود. تجمع این مواد در بافت پستان می تواند عامل بروز سرطان سینه باشد. آنها به راحتی جذب می شوند و تاثیر مستقیمی دارند. در مورد الکل نیز باید گفت که پوست را ضعیف و آن را بیش از پیش آسیب پذیر می کند. اگر خواهان استفاده از مواد سالم هستید حتما قبل از انتخاب، بروشور محصولات را با دقت نگاه کنید.

اگر قصد دارید خوتان در منزل موها را رنگ کنید، ابتدا مقداری از آن را امتحان کنید تا از واکنش های احتمالی پوست مطلع شوید. برای این کار، قسمت کوچکی از پوست سطح داخلی آرنج را خوب تمیز کنید. سپس مقدار کمی از ماده را روی پوست بزنید و بگذارید خشک شود. اگر بعد از 24 ساعت هیچ احساس خارش و سوزشی احساس نکردید و اثری از قرمزی نیز دیده نشد، می توانید مطمئن شوید که احتمال بروز حساسیت ضعیف خواهد بود.

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : آرایشگاه, لوازم آرایشی, اکستنشن, تاتو, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 63 تاريخ : چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت: 18:49

  كار انبارداري يك شغل مهم و پرمسؤليت است. اجناس و موجوديهاي انبار بايد تحت اختيار يك انباردار مسؤل باشد. اگرچه اجناس يكي از مهمترين عوامل هزينه است كه به طور متوسط 55 درصد كالاي ساخته شده را تشكيل ميدهد. به همين جهت است كه مؤسسات صنعتي تا حدودي مجهز جهت تدارك و خريد و انبار كردن مواد خواهند بود. موجودي كالاهاي انبار بايد در محلهاي محفوظ و دور از خطر بطور منظم طوري نگهداري شود كه دسترسي به ان در مواقع لزوم به آساني ميسر باشد. نوع و مقدار مواد و حداقل و حداكثر موجودي هر يك از اقلامي كه ميزان آن توسط مديران فني تعيين مي شود بايد پيوسته مورد نظر انبار دار قرار گيرد .
  مسؤليت انبارداري را نبايد در اختيار اشخاص ناوارد به انبارداري مانند سركارگر يا سرپرست كارگاه محول نمود. بنابراين به امور تداركات انبارداري و امور مربوط به ذخاير و انبار كردن بايد اهميت بسياري داده شود .

انبارداري :
  عبارت است از دريافت جنس يا كالا از خارج ( از قسمتهاي مختلف شركت ، يا ديگران از خارج شركت) و نگهداري آنها با توجه به قوانين انبارداري كه باعث سهولت در تحويل دادن ( صدور ) و تحويل گرفتن ( ورود ) با كمترين وقت و نيروي مورد نياز باشد و رسانيدن اجناس و كالاهاي مورد نياز قسمتها يا خريداران به آنها در حداقل وقت ممكن براساس مدارك و ضوابط قانوني.

كمك انباردار :
  كسي است كه علاوه برمهارت كار انبار مي تواند از عهده كنترل كالاهاي ورودي به انبار، جابجايي و چيدن آنها ، انبار گرداني، دادن اطلاعات به واحد سفارشات و تحويل كالاهاي اماني و رعايت اصول و مقررات انبارداري برآيد.

جابجايي :
  جابجايي عبارت است از؛ فعاليتي كه از زمان ورود كالا به انبار و قرار گرفتن در جاي مناسب تا زمان خروج كالا از انبار انجام مي شود.

سيستم اطلاعاتي انبار :
   منظور از سيستم اطلاعاتي اجراي عمليات مربوط به كالاي موجود در انبار و همچنين نظارت بر كنترلهاي لازم روي مراحل مختلف اين عمليات برطبق روش منطقي و سيستماتيك مي باشد. يا به عبارت ديگر روشي است منطقي كه ميتوان كالاي مورد نياز را تهيه و نگهداري نمود.

تعريف انبار :
  انبار به محل يا فضايي گفته مي شود كه براساس يك سيستم طبفه بندي صحيح، مواد اوليه، كالاي نيم ساخته، محصول ساخته شده، با فرآيند هاي مختلف صنعتي بازرگاني در آن نگهداري مي شود.

چيدن كالا
  پس از دريافت و تحويل گرفتن كالا يا اجناس و صدور رسيد انبار، نياز به چيدن كالا در جاي مناسب طبق اصول و روال خاصي مي باشد .اين اصول عبارت است :
      - تعيين محل قرار دادن كالا ( انبار، قفسه، طبقه، رديف)
      - چيدن و انبار نمودن كالا  
      - تهيه كارت شناسي كالا و نصب آن بر روي اجناس

 تعيين محل قرار دادن كالا ( انبار – قفسه – طبقه – رديف )
    يكي از راههاي بالا بردن راندمان و ايجاد نظم و كاهش هزينه ها و ضايعات و به حداقل رساندن زمان، چيدن صحيح كالا مي باشد. به چيدن و نگهداري كالا در انبار در يك محل خاص صفافي گفته مي شود.
  يكي از متداولترين شيوه هاي نگهداري، روش كدبندي كردن محل ، قفسه ، راهرو و طبقات است؛ كه در مؤسسات بزرگ به خود انبار تعلق گرفته مي شود.

بهترين عوامل قرار گرفتن كالا در انبار
   - ميزان تقاضا يا مصرف كالا
   - محل و موقعيت و شكل ظاهري و نوع ساختمان انبار
   - وجه تشابه
   - امكانات و تجهيزات انبار
   - خصوصيات فيزيكي
   - خصوصيات كيفي كالا

ميزان تقاضا يا مصرف كالا :
      منظور از مصرف يا ميزان ارسال كالامي باشد، كه به طور كلي مي توان به سه دسته پر مصرف، متوسط مصرف و كم مصرف تقسيم نمود. كه بهتر است كالاي پر مصرف نسبت به دو نوع ديگر در دسترس باشد.


امكانات و تجهيزات انبار :
    يكي ديگر از عواملي كه در تعيين محل قرار دادن كالا مؤثر است، امكانات و تجهيزات موجود در انبار مي باشد. اين تجهيزات شامل وسايل حمل و نقل داخل انبار و ساير تجهيزات انبار مي باشد.
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : انبارداری, انبار, حسابداری, انبار کارخانه, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 29 تاريخ : چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت: 18:46

در این بخش فواید و نکات مهم جلسات تدریس خصوصی مورد بررسی قرار می گیرد. برای مطالعه در زمینه فواید و نکات مهم جلسات تدریس خصوصی ادامه این مطلب را بخوانید. استفاده از جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی در بسیاری از موارد اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد می تواند بسیار مفید، موثر و کمک کننده باشد.

اگر برای بحث خاصی نتوانسته اید به هر دلیلی در کلاسهای مدرسه شرکت یا دانشگاه شرکت کنید، استفاده از جلسات تدریس خصوصی در آموزش و فهم مطلب می تواند کمک زیادی به شما بکند. البته در کنار آن خودتان نیز باید مطالعه کنید و تمرینات را حل نمائید.

چنانچه در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت کرده اید ولی بحث خاصی را به صورت کامل متوجه نشده اید نیز استفاده از جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. در این حالت با توجه به جزوه ای که در کلاس نوشته اید جلسات تدریس را پیش می برید.

در حالت دیگر، اگر درس را متوجه شده اید ولی تمرینها و مسائل را به خوبی نمی توانید حل کنید نیز می توانید از مدرسین خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک نمائید. در صورتیکه در زمینه تدریس دروس دبیرستان همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و .... به مدرس خصوصی احتیاج دارید، در وب سایت (ایران مدرس) به بخش تدریس خصوصی مراجعه نمائید. علاوه بر دروس ذکر شده در بالا، برای ارائه خدمات در زمینه تدریس زیست، تدریس عربی، تدریس زبان و سایر دروس نیز می توانید به بخش تدریس خصوصی مراجعه کنید.

اگر می خواهید معدل خودتان را افزایش دهید، رتبه خودتان را در کنکور ارتقا بخشید، در تحصیل موفق شوید و یا بحث خاصی را رفع اشکال کنید، از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید.

 آموزش زبان

آموزشگاه

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : تدریس زبان, تدریس خصوصی, آموزش زبان, آموزش خصوصی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 65 تاريخ : چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت: 18:44

این روزها با وضعیت نامشخص ارز و نوساناتی که دارد و از همه مهمتر حذف ارز مسافرتی خیلی ها به جای سفر به خارج، شهرهای داخلی را ترجیح می دهند اما هنوز هم هستند کسانی که یا مجبورند به سفر خارجی بروند یا آن عده ای که اصولا ارز گران هم نمی تواند آسیب چندانی به برنامه های اوقات فراغت شان بزند!

 

دبی یکی از مقاصد گردشگری ایرانیانی است که تجربه سفرهای خارجی را دوست دارند اما اگر سال گذشته به یکی از آژانس مسافرتی زنگ می زدید و بسته سفر به دبی را می خواستید باید حداقل از یک ماه پیش رزرو می کردید اما الان هر وقت زنگ بزنید برای هر زمان که بخواهید می توانید تورتان را بخرید. به این ترتیب باید گفت گردشگری در سواحل خلیج فارس این روزها رونق سابق را ندارد.

 

تور دبی چند؟

قرارداد ارزان و محكم بنويسيد
در قرار داد تور، تعداد روزهاي سفر همراه با مسئوليت‌هايي كه تور تقبل مي‌كند شامل بازديدهايي كه خواهيد داشت، تعداد وعده‌هاي غذايي كه تور بايد به مسافرين بدهد، نوع هواپيما يا اتوبوسي كه با آن سفر مي‌كنيد و... را ذكر مي‌كنند. دقت داشته باشيد برخي از تورها از ناآگاهي مسافرين استفاده (سوءاستفاده) مي‌كنند و حفره‌هاي قانوني را در قرارداد باز مي‌گذارند كه اگر مشكلي پيش آمد بتوانند از زير بار تعهداتشان در بروند.

مثلا در تور زميني، ممكن است اتوبوسي كه قرارتان بوده عوض شده و اتوبوسي با كيفيت و مدل پايين‌تر برايتان بياورند يا اگر تورتان تركيبي است به دلايل واهي از بردنتان به محل يا شهر ديگري كه در تعهد آژانس بوده سرپيچي كنند. اين موارد بيشتر زماني اتفاق مي‌افتد كه تور به‌نظرش مي‌رسد چندان هم برگزاري سفر برايش به صرفه نبوده است!

رصد تورهاي لحظه آخري
شركت‌هايي هستند كه فقط يك تا 2 روز به زمان حركت و اجراي تورشان مانده اما هنوز ظرفيت‌شان تكميل نشده است. در واقع آژانس‌ها پرواز را چارتر و هتل را كرايه مي‌كنند و اگر نتوانند ظرفيت لازم براي پر كردن هواپيما يا هتل را پيدا كنند متحمل ضرر زيادي خواهند شد، در نتيجه براي تكميل ظرفيت و ضرر كمتر، اقدام به فروش ارزان‌تر و گاهي بسيار ارزان‌تر تورهاي خود مي‌كنند. مثلا گاهي آژانس باقيمانده ظرفيت تور را با قيمت بين 10 تا 50درصد و حتي بيشتر، پايين‌تر از قيمت واقعي تور مي‌فروشد؛ موضوعي كه لابد شما هم به‌طور اتفاقي گاهي از طريق پيامك‌هايي كه برايتان آمده شاهد بوده‌ايد. تورهاي اينچنيني در فصل‌هايي كه مسافر زياد است فراوان‌ترند چرا كه به‌دليل بالا بودن ميزان مسافرت، آژانس‌ها بيشتر از هميشه پرواز‌ها را چارتر مي‌كنند و بساط تور راه مي‌اندازند.

اما اگر خودتان پايه باشيد و كوله‌بار سفرتان دم دست و آماده باشد، مي‌توانيد در سايت‌هايي كه با نام تور لحظه‌آخري شناخته مي‌شوند ثبت‌نام كنيد تا شما را در جريان آخرين اخبار اين تورها قرار دهند. به اين ترتيب مي‌توانيد همين كه خبر گزينه مناسب و ارزان را گرفتيد بساط را جمع كرده و گاهي با رقمي نزديك به مفت‌و مجاني! يك مسافرت درست و حسابي برويد.

 تور داخلی

لوازم سفر

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : آژانس مسافرتی, گردشگری, تور خارجی, تور دبی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 41 تاريخ : سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت: 19:28

سبک های دکوراسیون : برای اینکه بتوانیم حس هماهنگی و انسجام را یک فضا تجربه کنیم، لازم است که اشتراکات و یا ارتباطی را میان اجزای آن بیابیم. در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک ها می توانند اصول و الگوهایی را در اختیار ما بگذارند تا این حس را در فضا به وجود بیاوریم. اما این اصول و قوانین کدامند؟! و هر کدام چگونه در اجزای یک فضا خود را نشان می دهند؟! در این مطلب چیدانه می خواد به بررسی ۵ سبک شناخته شده در دکوراسیون داخلی بپردازد و به صورت مختصر نگاهی داشته باشد بر قوانین حاکم بر آنها، با ما همراه شوید!

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

دکوراسیون "مدرن" از گذشته فاصله می‌گیرد و سعی می‌كند از قواعد آن پیروی نكند. از تزئینات دوره کرده و رو به سادگی می رودو اغلب تصویری بدون طرح و نقش های پیچیده ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی : طراحی ویلای مدرن جمع و جور!

    این نوع طراحی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است و به آنها کمک می کند تا بتوانند بزرگتر به نظر برسند.
    از بافت ها و طرح های مینیمال برای سبک مدرن معمول است و در آن نشانی از طرح و رنگ های متنوع وجود ندارد.
    از مبلمان و وسایل در کترین حالت ممکن استفاده شده و از تزئینات زیاد اجتناب می کند. ظاهر ساده و بدون جزئیات آن همیشه مورد توجه قرار می گیرد.
    رنگ ها یا به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند و یا تنها می توان طیفی از رنگ های خنثی را در فضایی که به سبک مدرن طراحی شده دید.
    طراحی به سبک مدرن هیچگاه از ایجاد تقارن استقبال نمی کند و همیشه با ایجاد تعادل بین مبلمان، وسایل، بافت و طرح هماهنگی لازم را در فضا به وجود می آورد.



دکوراسیون "معاصر" آن‌چیزی است که اکنون تولید می‌شود، که در عین حال از هیچ قانون نوشته‌ای پیروی نمی‌کند و در هیچ سبک و روشی حتی در سبک مدرنیستی‌ نمی‌گنجد. در نتیجه دکوراسیون معاصر کثرت‌گرا و در عین حال با نگاهی به آینده شکل می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی : تفاوت معماری مدرن و معاصر در طراحی دکوراسیون داخلی

    در طراحی دکوراسیون معاصر اشکال و احجام به شکل خام مورد استفاده قرار می گیرند اما رنگ آنها اغلب جسورانه انتخاب می شود، روشن است و توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در کل همه چیز را در حالت ساده، بی پیرایه، ابتدائی و ساختاری استفاده کنید.
    توجه به پس زمینه ای که اجزای دکوراسیون داخلی معاصر را در خود جای می دهد از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. فضای خالی، روی دیوارها، بین مبلمان و بالای بخش های فوقانی، به اندازه فضاهای پر شده از وسایل اهمیت دارد.
    با یک نگاه کلی باید خطوط هنوسی صاف، واضح و روشن باشند. در بعضی این خطوط صاف و واضح حال منحنی به خود می گیرند و تنوعی به محیط می بخشند.
    در طراحی داخلی معاصر مبلمان و وسایل، ظاهری منحصر به فرد دارند و فضایی خاص را می آفرینند. امکان همنشینی مبلمانی با جنس و ظاهری طبیعی و مصنوع در کنار هم وجود دا

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : طراحی داخلی, معماری, دکوراسیون داخلی, معماری خارجی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 51 تاريخ : سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت: 19:26

  
یکی از اولین وسایل موردنیاز در اتاق خواب، تخت نوزاد است. این بستگی به خود شما دارد که تخت نوزاد یا ننو بخرید...

اما ترجیحا تخت بهتر است. وقتی برای خرید تخت به فروشگاه‌ مراجعه می‌کنید لازم است به برخی نکات توجه داشته باشید:

۱) زبیایی و گرانی سرویس خواب نوزاد نشانه استاندارد بودن و متناسب بودن آن برای نوزاد شما نیست

.۲ ) تخت نوزاد حتما باید نرده‌های محافظ داشته باشد و فاصله بین نرده‌ها حداکثر ۵/۶

سانتی‌متر باشد، به طوری که سر کودک در میان آن گیر نکند. هر چه فاصله نرده‌ها به هم

نزدیک‌تر باشد، قیمت تخت بالاتر بوده و برای نوزاد شما امن‌تر است !

. ۳) لازم نیست بالش و ملحفه اضافی تهیه کنید. خواباندن نوزاد در تخت بدون ملحفه، روانداز

و بالش اضافی می‌تواند تا ۷۰ درصد احتمال مرگ ناگهانی را در وی کاهش دهد!

.۴) جنس تشک، ملحفه و بالش نوزاد باید از الیاف طبیعی بوده و از خرید بافت‌های مصنوعی

و نایلونی باید خودداری شود. در الیاف طبیعی هوا به راحتی رد و بدل می‌شود و به پوست

نوزاد آسیبی نخواهد رسید.

۵) از جمله وسایل تزیینی تخت نوزاد، آویز بالای تخت است که اگرچه خرید آن ضروری نیست

اما وسیله خوبی برای خواباندن نوزاد است و برای سرگرم شدن او موقع بیداری نیز مناسب

است. بهتر است اسباب‌بازی‌های آویز تخت کودک از رنگ‌های مختلف و با ارتفاعات مختلف

باشد و موسیقی آرامی داشته باشد...

.۶) رنگ تخت یا ملحفه‌های آن بهتر است به رنگ روشن و ملایم (ترجیحا صورتی، سبز، آبی

همراه با وسایل دکوری زرد) باشد. می‌توانید هماهنگ با رنگ سرویس خواب رنگ دیوارها را

هم تغییر دهید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد از کاغذ دیواری یا نوارهای کاغذ دیواری با

اشکال عروسکی یا فانتزی استفاده کنید. می‌توانید حتی لوستر را هم از میان انواع فانتزی‌تر

انتخاب کنید...

کمد و بوفهبرای خرید کمدبچه و بوفه تنها زیبایی را ملاک قرار ندهید و به ایمنی بیشتر توجه

کنید. کمد و بوفه بچه بهتر است شیشه نداشته باشد زیرا کودک عادت به بازی و پرت کردن

اشیا و اسبا‌ب‌بازی‌ها دارد. شکستن شیشه می‌تواند خطرآفرین باشد. در مورد کشوها هم

بهتر است کمدهایی را انتخاب کنید که درهای آنها به آرامی بسته می‌شوند. در این نوع،

احتمال ماندن انگشتان کودک بین کشو و آسیب دیدن آنها کمتر است.
 

 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : لوازم خواب, تشک, سرویس خواب, ملحفه, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 64 تاريخ : سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت: 19:23

1-از تنظيم کردن صندلي راننده و يا پشتي آن در هنگام رانندگي,اجتناب کنيد. انجام اين عمل باعث کاهش قدرت کنترل در حين رانندگي شده و ممکن است باعث بروز صدمات و آسيب ديدگي گردد.
2-از قرار دادن اشياء در زير صندلي هاي جلو اجتناب نماييد.اين اشياء ممکن است در عملکرد حرکتي صندلي ها اختلال ايجاد کرده و يا با غلتيدن به زير پاي راننده, باعث ايجاد اشکال در استفاده از پدال هاي ترمز,کلاچ و گاز شود.
3-  هميشه پشتي صندلي را در حالت عمودي قرار دهيد. همچنين کمربند ايمني را به نحوي که از روي قسمت پايين کمر بگذرد, ببنديد.و توجه داشته باشيدکه  کمر بند در قست روي سينه تاب نداشته باشد.در صورتي که کودکي روي صندلي جلويي سرنشين قرار گرفته باشد, پشتي صندلي بايستي در موقعيت کاملا عمودي قرار گيرد هيچگاه تکيه گاه صندلي جلو را نخوابانيد زيرا در زمان ترمز گيري شديد يا تصادفات باعث بروز آسيب و جراحات خواهد شد .
4-پشت سري موجود در صندلي راننده و  صندلی شاگرد را هرگز بر نداريد زيرا در صورت تصادف احتمال شکستگي مهره گردن بسيار خواهد بود.
5-از نشاندن کودک در صندلي جلو و بر روي پاهاي خود, هنگام حرکت خودرو خودداري نماييد. زيرا در صورت بروز کوچکترين تصادف,امکان کنترل کودک وجود ندارد.اگر با بستن کمربند تسمه گذرنده از شانه, گردن و يا صورت کودک را آزار ميدهد, وی را به وسط صندلي عقب نزديکتر نماييد. در صورتي که مشکل بر طرف نگرديد لازم است همچنان از صندلي کودک استفاده شود
6- از قرار دادن اشياء روي محفظه کيسه هوا و پايين کيسه هوا و خودتان خود داري کنيد زيرا پس از عمل کردن کيسه هوا و پرتاب شدن اين اشياء احتمال آسيب ديدگي شديد وجود دارد.لازم به ذکر است عملکرد کيسه هوا ميتواند باعث خراش, کبودي و شکستگي استخوانها گردد.در برخي موارد به خصوص اگر راننده صندلي خو را نزديک غربيلک فرمان تنظيم کرده باشد, عمل کردن کيسه هوا منجر به صدمات بسيار خطرناکي خواهد شد.در صورتي که کيسه هوا در خودروي شما به صورت آماده به کار مي باشد از نصب صندلي کودک بر روي صندلي جلو جدا خودداري کنيد.
7-هنگامي که خودروي شما در نور شديد آفتاب پارک شده است قبل از سوار شدن بهتر است که دربهاي خودرو را به مدت چند دقيقه باز کنيد تا هواي خودرو تعویض شود زيرا گفته شده است با تابش نور خورشيد به دشابورد ماشين باعث توليد گاز سمعي شده و سرطان زا مي باشد.
8-هرگز سوئيچ موتور را در حال حرکت  نبسته و خاموش نکنيد زيرا سيستم ترمز و همچنين سيستم فرمان هيدروليک کار خود را انجام نخواهند داد.
9- در سيستم ترمز ضد قفل ABS گاها برخي رانندگان نا آشنا با احساس ضربان ترمز زير پاي خود تصور کرده که خودرو دچار مشکل شده است و پدال ترمز را رها مي کنند.در حاليکه اين امر يک مسئله عادي در ترمزهاي   absمي باشد
10-هرگز هنگام ترک خودرو فقط به ترمز دستي اکتفا نکنيد.پس از کشيدن اهرم ترمز دستي,اهرم تعويض دنده را در دنده يک يا دنده عقب قرار دهيد.
11-هرگز هنگام توقف خودرو, در حالي که موتور روشن است,غربيلک فرمان را بيش از 5 ثانيه در موقعيت کاملا چپ يا راست نگه نداريد. اين کار باعث آسيب ديدن پمپ هيدروليک فرمان مي شود.
12-رانندگي کردن طولاني مدت با وجود روشن بودن چراغ عيب ياب(چراغ چک) موجب آسيب ديدن خودرو و همچنين افزايش مصرف سوخت خواهد شد.در صورتي که اي چراغ چشمک بزند, احتمال معيوب بودن کاتاليست و در نتيجه کاهش توان موتور وجود دارد. گاهي عدم بستن صحيح درب باک موجب روشن شدن چراغ عيب ياب مي گردد
13-هنگام استفاده از زنجير چرخ, سرعت خودرو نبايد بيشتر از 50 کيلومتر بر ساعت و يا عدد پيشنهاد شده توسط شرکت سازنده باشد.با احتياط رانندگي نمائيدو حتي الامکان از عبور روي دست اندازها,چاله ها,پيچهاي تند و ساير مواردي که منجر به پرش خودرو مي شود, بپرهيزيد.زنجير چرخ را روي چرخ هاي جلو تا حدامکان محکم نمائيد.استفاده از زنجير براي چرخ هاي عقب توصيه نمي شود. پس از طي مسافت حدود نيم تا يک کيلومتر مجددا آنها را محکم نمائيد
14-در صورت توقف خودرو بیش از 3 دقیقه,خودرو را خاموش نمایید زیرا میزان مصرف بنزین در این حالت معادل طی نمودن یک کیلومتر مسافت می باشد.

15 باید بدانید فشار باد بیشتر یا کمتر از حد مجاز لاستیک علاوه بر آنکه باعث کاهش عمر لاستیک می شود, بر کنترل خودرو در زمان رانندگی هم اثر نا مطلوبی می گذارد.اگر فقط یک لاستیک خودرو به اندازه 6 درجه  psi  (تقریبا معادل 0/4 بار) کم باد بوده و فشار باد بقیه چرخ های آن تنظیم شده باشد, در این صورت باز هم مصرف سوخت آن خودرو به اندازه 3 در صد افزایش یافته و عمر مفید تایر کم باد کاهش خواهد یافت.با تنظیم فشار باد لاستیک ها, می توان مصرف سوخت را تا 6 درصد کاهش دهیم.
16- در صورت شستشوی خودرو باید آهسته رانندگی کرده , ترمز گرفته و از خشک شدن لنت های ترمز اطمینان حاصل کرد.  
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : لوازم یدکی, لوازم جانبی, خدمات خودرو, تعمیرگاه, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 70 تاريخ : دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 18:41

 1-  خلاقیت و ایجاد تفاوت

استفاده از خلاقیت در طراحی بسته بندی محصولات

برای افزایش فروش یک محصول و جذب رضایت مشتریان هنگام خرید، طراحی بسته بندی خلاقانه میتواند گزینه مناسبی باشد. بعضی از محصولات بازی های فکری یا جدول کلمات متقاطع را بر روی بسته های خود دارند که مشتریان را به خرید تشویق میکنند و بعضی دیگر قابل جمع آوری و کلکسیونی هستند به شکلی که با داشتن تعداد مشخصی از آنها میتوانید در قرعه کشی شرکت کنید. یکی از روش های خلاقانه در طراحی بسته بندی استفاده از شکل های جدید و ناآشنا در چشم مشتریان است که موجب جلب توجه به محصول شما در قفسه های شلوغ یک فروشگاه میشود

                                                                                                            
2-انتخاب رنگ و فونت در طراحی بسته بندی

استفاده از فونت و رنگ مناسب برای معرفی محصولات

انتخاب رنگ مناسب و مرتبط با محصول اهمیت بالایی در طراحی و جذابیت بسته بندی خواهد داشت. اگر شرکت یا کارخانه شما رنگ سازمانی مشخصی دارد میتوانید از خود آنها یا ترکیبات مناسب آنها استفاده کنید. انتخاب فونت مناسب برا نوشته ها و ارائه آنها در ابعادی که براحتی قابل خواندن باشند نیز بسیار مهم خواهد بود. همچنین تفاوت رنگ متن و تصویر زمینه میتواند به خوانا بودن نوشته ها کمک کند. بطور مثال استفاده از رنگ نارنجی برای نوشته ها بر روی پس زمینه قرمز انتخاب مناسبی برای طراحی بسته بندی نخواهد بود.      
لوگو و نام شرکت بهمراه نام محصول باید کاملا خوانا و قابل مشاهده باشند. بسیاری از مشتریان هنگام خرید یک یا دو محصول را با هم مقایسه میکنند، اگر ویژگی ها و مشخصات محصول شما در طراحی بسته بندی براحتی قابل خواندن باشد، میتواند در متقاعد کردن آنها به خرید تاثیر بالایی داشته باشد

                                                                                             

3-استفاده از تصاویر

بکارگیری تصاویر مناسب و مرتبط با محصول در طراحی بسته بندی

شما میتوانید از تصاویر در طراحی بسته بندی خود استفاده کنید که ممکن است شامل تصویر خود محصول، یک مدل و یا یک شخصیت شناخته شده باشد. نکته مهم در استفاده تصاویر کیفیت چاپ بالا و حفظ تناسب با رنگ بسته است. همچنین تصویر شما باید ارتباط معنایی مناسبی با محصول داشته باشد تا موجب سردرگمی خریداران نشود

                                                                                                            

4- ارتباط معنایی

کلیه تصاویر، رنگ ها و فونت هایی که در طراحی بسته بندی خود بکار میبرید باید ارتباط معنایی مناسبی با خود محصول و کاربرد آن داشته باشند. در غیر اینصورت موجب سردرگمی خریدار و صرف نظر از خرید محصول شما خواهد شد

                                                                                         

5- ادبیات مناسب در طراحی بسته بندی

زبان و ادبیات مناسب برای محصول را بشناسید، خریداران و گروه سنی مصرف کنندگان محصول خود را شناخته و کلمات و متون نوشته شده بر روی بسته بندی محصول را متناسب با آن انتخاب کنید. جلب اعتماد مشتری و ایجاد حس رضایت از خرید بستگی مستقیم به نوشته های بکار رفته در طراحی بسته بندی خواهد داشت.

6- توجه به نحوه استفاده

در طراحی بسته بندی توجه به کاربردی بودن و سایر کوچک در کنار زیبایی بسته اهمیت بالایی دارد. بطور مثال اگر بسته دستمال کاغذی طراحی میکنید باید به نحوه خروج دستمال و سایز جعبه توجه ویژه ای داشته باشید. کارایی مناسب و راحتی در حمل میتواند موجب تشویق مشتریان به استفاده دوباره از محصولات شما گردد.

7- بازشدن آسان و امنیت بالا

توجه به باز شدن آسان بسته و دسترسی به محتویات آن در طراحی

شکل و ظاهر و جنس انتخابی در طراحی بسته بندی میتواند حس امنیت را به مشتری منتقل کند. اگر بسته شما ضعیف یا حساس بنظر برسد ممکن است این ذهنیت را در افراد ایجاد کند که محتویات آن خراب شده یا آسیب دیده است.
نحوه بازکردن و استفاده از محتویات بسته نیز اهمیت ویژه ای دارد. بهتر است که بسته بندی سما بدون استفاده از هیچ وسیله جانبی باز شده و امکان دسترسی آسان به تمام محتویات آن فراهم شود. کاربردی بودن و راحتی کار را فدای زیبایی ظاهری و خلاقیت نکنید.

 بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی کارتن

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : بسته بندی, بسته بندی مواد غذایی, بسته بندی کالا, دستگاه بسته بندی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 21 تاريخ : دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 18:38

شناخت کیفی فرش و تشخیص محل بافت و تعیین ارزش اقتصادی آن از نکات بسیار مهمی است که از سوی کارگزاران آموزشی و برنامه ریزان باید بدان توجه خاصی گردد. در ایران دستیابی به این تشخیص ها از طرق گوناگون صورت می گیرد. مثلا در بازار سنتی قرن هاست که روش تجربی اعمال می شود. انتقال اطلاعات فنی و تکنیکی در روش سنتی-تجربی برای رسیدن به آگاهی و دانش صحیح به طور کامل صورت نمی گیرد، علت این نقیصه مربوط به عدم وجود اطلاعات طبقه بندی شده در مراکز تجاری-سنتی است.
 
آنچه در بعضی مراکز مرتبط با موضوع فرش متداول است، صورتی از مشخصات فنی است که بنا به اقتضای کار، عناوین و مشخصات در فرم های مخصوص ثبت می شود و بعضا دیده شده که این گونه اطلاعات ثبت شده فاقد نظریات کارشناسی است.
 
    شناخت و ارزیابی فرش دستباف
 
فرش به عنوان یکی از دستاوردهای مهم بشری در عین سادگی ظاهرش دارای پیچیدگی های ظریفی است که با شناخت ظرافت های آن می توان به ارزیابی صحیح فنی، اقتصادی، هنری و فرهنگی آن دست یافت و هر چه دقیقتر و صحیح تر آن را بشناسیم، معرفی کامل تر انجام خواهد گرفت.

امروزه علم بر تصورات و فرضیه های شخصی غلبه نموده و بنابراین شایسته است این هنر دیرپای در قالب فنون علمی و فرهنگی قرار گیرد و به هنگام تعریف، آنگونه که شان آن است معرفی گردد.


کارشناسی علمی فرش چگونه و از کجا آغاز شده است؟

تاریخچه فرش دستباف ایران با پیدایش فرش پازیریک روشن گردیده اما بدلیل خلا تاریخی هنوز مشخص نشده که آیا فرش ایران از زمان هخامنشیان (تاریخ بافت فرش پازیریک) صادر می شده است یا خیر؟

ولی بنا به نوشته مجله سوئی سوی چینی، فرش ما زمان ساسانیان به عنوان یک کالای صادراتی به طور رسمی اما محدود به بازار های خارج صادر می شده است. در سده های بعدی بویژه زمان صفویان فرش در دنیای خارج جایگاه خود را پیدا می کند به طوری که تولیدات این دوره در اروپا، به عنوان کالای فرهنگی هنری به شمار می رود و در کنار سایر آثار هنری قرار می گیرد. تا اوایل قرن 19 میلادی که موزه ها و گالری ها و کلکسیون های شخصی، فرش  ایرانی را جمع آوری می کنند و به مطالعه آن می پردازند، هنرشناسان و شرق شناسان هر یک با روش خود آن را تجزیه و تحلیل می کنند. اولین کسی که مطالعات علمی روی فرش دستباف را آغاز می کند پروفسور ژولیوس لسینگ رئیس موزه برلین بوده است. وی در مطالعات خود روش تطبیقی را بر می گزیند. در موزه برلین چند تخته فرش در کنار تابلوهای نقاشان کلاسیک اروپایی قرون 16 و 15 میلادی نگهداری می شدند.

پروفسور لسینگ در مطالعات خود متوجه رابطه بسیار نزدیکی بین نقشه فرش های نقاشی شده در تابلو ها و فرش های موجود موزه می شود. توجه به وجوه اشتراک و افتراق نقوش تابلوها و فرش ها نقطه آغاز مطالعه او می شود، وی فرش های موزه را با فرش های بازار برلین و نقوش تابلوها مقایسه نموده و با یافتن تفاوت های نقوش آن ها نتیجه می گیرد که فرش های بازار و موزه و فرش های نقاشی شده در تابلوها در زمان های متفاوت و با سلیقه های گوناگون بافته شده اند.




در میان دو روش اتخاذ شده یعنی تطبیقی پرفسور لسینگ و تحقیقی پرفسور کالاباسک، روش تطبیقی طرفداران بسیاری پیدا می کند و دانشمندان دیگری با این رویه به پژوهش روی تابلوهای دیگر نقاشان اروپا پرداخته و در این مطالعات با نقوش و فرش های قرون 17 و 16 آشنا می شوند که نتیجه این مطالعات در نمایشگاه بزرگ وین در سال 1891 میلادی به نمایش در می آید. همزمان با این نمایشگاه دانشمندان دیگری چون فون سکالا، هرفئورجورج بردوود، پرفسور آلویزدیگل مقالاتی را در زمینه تجزیه نقوش فرش ها ارائه دادند.
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : فرش, تابلو فرش, فرش دستباف, فرش ایرانی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 20 تاريخ : دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 18:35

1.گیاه درمانی :

درمان بيماري هاي مختلف جسمي و روحي به وسيله گياهان را “گياه درماني” مي گويند.
يكي از روش هاي قديمي جهان، طب گياهي است. خداوند حكيم درمان همه بيماري ها و دردها را در طبيعت قرار داده است.«طبيعت خادم طبيعت است».

2-ماساژ درماني (Massage therapy)
درمان بيماري هاي عضلاني، اسكلتي، گوارشي، سردردها، رفع استرس و افسردگي، بهبودي جريان خون و افزايش اكسيژن رساني به بافت ها و بهبودي ده ها بيماري ديگر از خواص ماساژ درماني است.
بعضي ماساژهاي درماني عبارتند از: ايروودا، يوميهو، تاي ماساژ، ماساژهاي آرام بخش و ماساژهاي زيبايي.

3-شياتسو (Shiatsu)
فشردن نقاط حياتي بدن براي سلامتي، توسط انگشتان دست را “شياتسو” مي گويند.
يك تكنيك سالم و مؤثر كه بيشتر پيشگيري كننده است و به عنوان شكلي از فيزيوتراپي براي بيماري هاي خاص مورداستفاده قرار مي گيرد.
بيماران انرژي و نيروي ذخيره شده خود را ازاين طريق بدست مي آورند و افرادي را كه از استرس، تنش، افسردگي و يا بي خوابي رنج مي برند، مي توان با اين روش درمان كرد.

4-حجامت (Cupping)
در زبان فارسي حجامت به معني مداوا تعريف شده و يك روش خون گيري است كه براي پيشگيري از بيماري ها و درمان بعضي بيماري ها انجام مي گيرد.
حجامت خشك بدون تيغ و خونگيري است و حجامت تر همراه خونگيري است.
مردم بر اساس توصيه رسول اكرم(ص) كه مي فرمايند:« بهترين عيد، دوره حجامت است»، عيد خون مي گرفتند.
حجامت در پيشگيري و درمان بيماري هايي چون آسم، اعتياد به مواد مخدر، نارسايي هضم غذا، سردردهاي ميگرني و اعصاب، چربي خون، غلظت خون و بيماري هاي پوستي كاربرد دارد.

5-بادكش درماني (Dry cupping)
بادكش درماني، ايجاد مكش در نقاط مختلف بدن به منظور انبساط عروقي بدن و انحراف مواد از نقطه خاص است كه حجامت خشك نيز مي نامند.
انجام بادكش و چرخاندن ليوان روي بدن افراد فلج شده ناشي از سكته مغزي و قلبي، باعث بهبودي مي شود.
در بعضي بيماران انجام بادكش با تركيبي از روغن هاي مخصوص بايد صورت گيرد.

6-زالو درماني(Leech therapy)
زالو درماني يكي از روش هاي خون گيري طبي محسوب مي شود كه به لحاظ نحوه خون گيري و ماده هيرودين كه توسط زالو به بدن وارد مي كند، در طب سنتي از جايگاه ويژه اي برخوردار است. هر زالويي اثر درماني ندارد. در بزاق زالو ماده ضد انعقادي وجود دارد كه موجب رقيق شدن خون، بازشدن عروق تنگ و در نتيجه موجب افزايش خون رساني و اكسيژن رساني موضع يا عضو مي گردد.
اكنون زالو درماني در بيماري هايي چون تنگي عروق قلب، پيوند پوست، پيوند اعضاء، واريس، ضايعات پوستي، بيماري هاي مفاصل، آرتروز، هموروئيد، زيبايي پوست و تقويت سيستم ايمني كاربرد دارد.

7-فصد (رگ زدن) (Fasd)
يكي از روش هاي خون گيري در طب سنتي است. اين عمل باعث دفع بسياري از سموم بدن به خصوص در مواقع غلبه سودا شده و مواد زائدي كه در خون رسوب و افزايش پيدا مي كند را نيز دفع مي كند.
فصد در واقع همان رگ زدن است ، ولي بايستي توسط افراد ماهر و متخصص صورت گيرد.
كاربردهاي مهم فصد عبارتند از:
كمردرد سياتيكي، هموروئيد، پاكسازي طبايع غالب، بيماري هاي گوارشي و… .

8-آب درماني يا آبزن ها (Hydrotherapy)
يكي از روش هاي طب سنتي است كه همراه با اسانس هاي گياهي يا بدون آنها، كاربرد زيادي براي بهبود رعيشه، ضايعات پوستي، دردهاي مفاصل، سياتيك، نشاط و تقويت بدن، تقويت عضلات و اصلاح منافذ بدن، گرم كردن و افزايش رطوبت بدن دارد.
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : خدمات درمانی, طب سنتی, رادیولوژی, پزشکی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 22 آذر 1394 ساعت: 18:57

بهترین راه در شروع برنامه‌ریزی برای تغییر دکور خانه این است که همه تغییرات مربوط به معماری، تجهیزات و لوازم خانگی، مصالح و طراحی را فراموش کنید! تعجب نکنید؛ بازسازی و مرمت‌های مربوط به ساختار، طراحی یا لوازم هرچه باشند، کاناپه‌‌ منزل شما همان کاناپه است و پارچه چیت‌‌ همان پارچه چیت.


قوانین بنیادی هرگز تغییر نمی‌کنند، آن‌ها اساس کار را تشکیل می‌دهند. پس باید با این قوانین شروع کرد، چه بخواهید دکوراسیون تازه‌ای داشته باشید، چه بخواهید فقط چند چیز کوچک را در منزل تغییر دهید.

کار خود را با یادداشت آغاز کنید
برای هر اتاقی یادداشتی بگذارید. هال و سرویس بهداشتی را یادتان نرود. همه نکاتی که می‌خواهید برای هر اتاق انجام دهید روی کاغذ آن یادداشت کنید.

پلان‌های کف را با جوهر روی کاغذ گراف بکشید
 در‌ها، پنجره‌ها و بخش‌های دائمی دیگر را به دقت بکشید و مشخص کنید. ایده‌های مبلمان را با مداد بنویسید، اگر نظرتان عوض شد می‌توانید آن‌ها را پاک کنید و از نو بنویسید.

اشکالات هر اتاق را پیدا کنید
رنگ‌های نامناسب، طرح رنگی آشفته، چیدمان بی‌روح، اکسسوری‌های بیهوده، نور کم، مکان نادرست و غیرعملی برای مطالعه.

موارد نادرست و بد را دور بیندازید و فقط عناصر خوب مبلمان خود را نگه دارید
 لیستی از آنچه نیاز دارید تهیه کنید (رومبلی‌ها، پرده‌ای‌ها) تا اسباب منزل را نو کنید.

تغییرات ساده در معماری منزل، آنچه می‌خواهید را به خوبی فراهم می‌کنند
قفسه کتاب‌های توکار، تاقچه پنجره، روکش رادیاتور، پیش بخاری نو – همه این‌ها جزو تجدید مبلمان محسوب می‌شوند.

در انتخاب رنگ از ملال آوری اجتناب کنید
رنگ‌های بی‌روح و خنثی انتخاب نکنید، زیرا رنگ‌های خنثی چرک تاب نیستند و با اسباب دیگر منزل فوراً هماهنگ می‌شوند. با رنگ‌های روشن و شاد به اتاق‌ها روحیه بدهید.

کاغذ دیواری های زیبا انتخاب کنید
کاغذ دیواری محجوبانه با طرح‌های بی‌مزه و رنگ‌های غیرقابل شناسایی از کاغذ دیواری نداشتن بد‌تر است. طرحی را انتخاب کنید که هویت داشته باشد و برای خودش کلاسی داشته باشد.

رنگ های پر رنگ را انتخاب کنید
رنگ‌های پررنگ شخصیت مبلمان و اکسسوری‌های اتاق را مشخص می‌کنند و به ظاهر پنجره‌ها جذابیت می‌دهند. از رنگ‌های غنی و عمیق برای دیوار‌ها استفاده کنید.

از رنگ به عنوان پیوندی بین اتاق‌های پذیرایی و ناهارخوری استفاده کنید
 یا آن دو اتاقی که بهم ربط دارند را با هم هماهنگ کنید. لازم نیست رنگ‌ها یکی باشند یا طرح کاغذ دیواری یکجور باشد. ولی یک رنگ اصلی در طرح شما باید در این دو اتاق متصل بهم وجود داشته باشد.

حالا بروید خرید‌هایتان را انجام دهید
اگر فروشگاه محلی محبوب شما مشاور دکوراسیون دارد، یادداشت‌های خود را همراه‌تان ببرید و نسبت به یادداشت‌های هر اتاق از او پیشنهاد و توصیه بخواهید.

خریدهایی مطابق با سلیقه خانواده انجام دهید
زمینه و طرحی را انتخاب نکنید که آسایش خانوادگی شما فدای آن سبک یا آن دکور شود. تنوع‌هایی که درست انتخاب شده‌اند، مقررات دکوراسیون را نمی‌شکنند و برای کل خانواده آرامش می‌آورند.

توجه:در طراحی دکوراسیون داخلی مواردی از قبیل سقف کاذب و لوستر وکابینت و شومینه  و پارتیشن مد نظر قرار میگیرد
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : دکوراسیون داخلی, کناف, قرنیز, دکوراسیون منزل, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 22 آذر 1394 ساعت: 18:54

هیچ وقت فکر کرد‌ه‌اید‌ وقتی شیر آب را می‌چرخانید‌ و با آب تمیز و بهد‌اشتی د‌ست و صورت می‌شویید‌ و یا حمام می‌کنید‌، آب مصرف شد‌ه به کجا می‌رود‌ و چه اتفاقی برای آن می‌افتد‌؟

آب شرب (خورد‌ن) را چگونه مصرف می‌کنیم؟ آب پس از مصرف تبد‌یل به آب آلود‌ه‌ای می‌شود‌ که به آن فاضلاب می‌گویند‌. این فاضلاب به د‌لیل د‌ارا بود‌ن مواد‌ آلود‌ه‌کنند‌ه مختلف همچون عوامل بیماری‌زا و مواد‌ آلی (مواد‌ قند‌ی، پروتئین‌ها، چربی‌ها و ...) به علت تغییرات نامطبوع د‌ر کمیت و کیفیت آن چون رنگ و بو، باید‌ قبل از تخلیه مستقیم آن به محیط، تصفیه شود‌، زیرا د‌ر صورتی که بد‌ون تصفیه به رود‌خانه و یا چاه‌ها سرازیر شود‌، سبب آلود‌گی محیط زیست و سفره آب‌های زیرزمینی شد‌ه و سلامتی افراد‌ را به خطر می‌اند‌ازد‌.


تصفیه خانه فاضلاب

د‌ر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پس از انجام مراحل مختلف که د‌ر زیر آنها را توضیح می‌د‌هیم، از فاضلاب، این ماد‌ه آلود‌ه و بیماری‌زا، آب سالم عاری از آلود‌گی به د‌ست می‌آید‌ که می‌توان از آن برای استفاد‌ه د‌ر بخش کشاورزی و فضای سبز استفاد‌ه کرد‌.

با اشاره‌ای گذرا به موارد‌ بالا ملاحظه می‌کنید‌ که آب د‌ر نقش خون زمین است و می‌تواند‌ همچون سیستم گرد‌ش خون به کرات مورد‌ استفاد‌ه قرار گیرد‌.
تصفیه‌ فاضلاب به روش برکه‌های تثبیت فاضلاب

برکه‌های تثبیت فاضلاب ساد‌ه‌ترین روش بیولوژیکی د‌ر تصفیه فاضلاب است که از حوض‌های نسبتاً کم‌عمق تشکیل شد‌ه و برای تصفیه فاضلاب جهت تخلیه به آب‌های سطحی یا مصارف کشاورزی مناسب است. د‌ر این روش تصفیه به کمک روش‌های کاملاً طبیعی که باکتری‌ها و جلبک‌ها د‌ر آنها د‌خالت د‌ارند‌، مواد‌ آلی فاضلاب مورد‌ تجزیه قرار می‌گیرد‌.


تصفیه فاضلاب

شاید‌ برای شما جالب باشد‌ که از نحوه تصفیه آگاه شوید‌. تصفیه فاضلاب خانگی به صورت کلی توسط موجود‌ات ذره‌بینی (میکروب‌ها) انجام می‌گیرد‌. د‌ر د‌اخل حوضچه‌های تصفیه فاضلاب تعد‌اد‌ بسیار زیاد‌ی موجود‌ات ذره‌بینی وجود‌ د‌ارد‌ که از مواد‌ آلی (مواد‌ قند‌ی، پروتئین‌ها، چربی‌ها و ...) د‌اخل فاضلاب تغذیه می‌کنند‌. این موجود‌ات برای اد‌امه حیات و تولید‌ نیاز به اکسیژن و غذا د‌ارند‌. چنانچه د‌ر فاضلاب اکسیژن کافی وجود‌ د‌اشته باشد‌، موجود‌ات ذره‌بینی مواد‌ آلی محلول د‌ر فاضلاب را مصرف کرد‌ه و به این طریق مواد‌ آلی فاضلاب را تبد‌یل به انرژی، گاز و آب می‌کنند‌.

پس از اتمام فرآیند‌ تصفیه، به خاطر کمبود‌ مواد‌ غذایی بخشی از میکروب‌ها می‌میرند‌. گروهی نیز به هم متصل شد‌ه به صورت لخته از پساب جد‌ا می‌شوند‌. این لخته موسوم به لجن فعال، د‌ارای آلود‌گی زیاد‌ی است که برای د‌فع یا مصرف آن باید‌ مورد‌ تصفیه قرار گیرد‌. این عمل د‌ر مخزن‌های سربسته‌ای انجام می‌گیرد‌ که اکسیژن ند‌ارند‌ و د‌ر نتیجه غالب میکروب‌های موجود‌ از بین می‌روند‌ و جسد‌ آنها که بی‌ضرر است، می‌تواند‌ د‌ر محیط د‌فع یا د‌ر کشاورزی به عنوان کود‌ مصرف شود‌. شایان ذکر است اگر جمعیت کره زمین با توجه به قد‌رت خود‌ پالایی طبیعت متعاد‌ل باشد‌ و فاضلاب‌های صنعتی مورد‌ پالایش قرار گیرند‌، رود‌خانه‌ها، لایه‌های زیرزمینی و د‌ریاها به صورت طبیعی فاضلاب را تصفیه می‌کنند‌ اما حجم و سرعت آلود‌گی ناشی از فعالیت‌های شهری به اند‌ازه‌ای زیاد‌ است که طبیعت قاد‌ر به پالایش آن نیست. از این رو کار تصفیه فاضلاب د‌ر محیط تصفیه خانه‌ها به صورت مصنوعی انجام شد‌ه و برای میکروب‌ها توسط د‌ستگاه‌های مکانیکی اکسیژن تهیه می‌شود‌.

این چرخه تجزیه و ترکیب عناصر د‌ر طبیعت به صورت طبیعی و مصنوعی اد‌امه د‌اشته و با انرژی حاصل از اند‌یشه‌، د‌انش و کار و تلاش انسان می‌تواند‌ به تعاد‌لی ماند‌گار د‌ست یابد‌ و د‌ر صورت غفلت و نبود‌ اقد‌ام بهنگام و یا هرگونه بی‌توجهی به حفظ استاند‌ارد‌های زیست محیطی همین انسان زمینه نابود‌ی خود‌ را با تهد‌ید‌ منابع آب، خاک و هوا فراهم خواهد‌ کرد‌. پس باید‌ برای مصرف این نعمت‌های بزرگ الگوی مصرف د‌اشته باشیم و به فرد‌ا و سهم آیند‌گان د‌ر امکان بقای حیات بیند‌یشیم.

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : آب وفاضلاب, تصفیه آب, تصفیه فاضلاب, فاضلاب, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 61 تاريخ : يکشنبه 22 آذر 1394 ساعت: 18:43

رایتل-شرکت تامین تلکام وابسته به سازمان تامین اجتماعی، سیم کارت های نسل سوم را با نام تجاری "رایتل" ارایه میکند برای نخستین بار نام تجاری انتخابی برای سیم کارت های اپراتور سوم تلفن همراه کشور منتشر شد.

دلیل نامگذاری رایتل اپراتور سوم تلفن همراه چیست؟

رایتل به معنای “رای” یعنی خرد و تل مخفف تلفن که تلفن خردمند و یا هوشمند اعلام شده است.

رایتل، به عنوان اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه کشور، طیف وسیعی از خدمات را به مشترکین خود عرضه می دارد. از جمله تماس تصویری که برای اولین بار در کشور ارائه می­ شود و تجربه ای جدید را برای مشترکین رایتل به همراه دارد.

فن­آوری رایتل نسل سوم تلفن همراه (3G) :

این نسل از شبکه های تلفن همراه، پیشرفته تر از نسل های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله آن می توان به اینترنت با سرعتهای چندین برابر دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارائه می گردد و بدین ترتیب انقلابی در ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده ایجاد کرده است.

در مرحله راه اندازی اولیه رایتل اپراتور سوم تلفن همراه خدمات زیر به مشترکین ارائه خواهد شد:

*ارسال و دریافت تماس صوتی

*ارسال و دریافت تماس تصویری

*ارسال و دریافت پیام کوتاه

*ارسال و دریافت پیام چند رسانه ای

*اینترنت پرسرعت نسل سوم (HSPA)

مهمترین خدمات نسل سوم تلفن همراه :

خدماتی که از طریق فناوری نسل سوم قابل ارائه می باشد به شرح زیر می باشند:

*اتصال به شبکه اینترنت با سرعت بالا و درحین حرکت

*برقراری تماس تصویری

*دانلود ویدئو، امکان دریافت کلیپ­های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه

*امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه

*ارائه انواع محتوای دیجیتال بر بستر تلفن شبکه تلفن همراه

مهمترین ویژگیهای فنی رایتل نسل سوم :

*افزایش امنیت ارتباطی نسبت به نسل های قبلی

*استفاده بهینه از طیف فرکانسی

*افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه

*افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران

*کاهش تاخیر ارتباطی

خدمت تماس تصویری رایتل :

تماس تصویری خدمتی جدید و مختص شبکه رایتل است که شما را قادر می سازد در زمان تماس از طریق تلفن همراه، علاوه بر تبادل صدا، تصویر مخاطب را نیز بصورت همزمان بر روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود مشاهده نمایید.

برای استفاده از خدمات ارتباط تصویری  تنها کافیست از دستگاه تلفنی استفاده نمایید که قابلیت برقراری تماس تصویری را داشته باشد. همچنین مخاطبی که با وی قصد برقراری تماس تصویری را دارید نیز باید همین امکانات را در اختیار داشته باشد.

برقراری تماس تصویری بسادگی برقراری یک تماس صوتی است. بدین صورت که پس از وارد کردن شماره تلفن مخاطب، به جای گزینه تماس (Call)، گزینه تماس تصویری (Video Call) را انتخاب کرده و تماس برقرار خواهد شد.

سیم کارت­ های رایتل:

سیم کارت­  رایتل در سه نوع دائمی با پیش شماره  ۰۹۲۰ با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و اعتباری و دیتاسیم با پیش شماره ۰۹۲۱ و قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می شوند.
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت, سیم کارت همراه اول, سیم کارت ایرانسل, سیم کارت رایتل, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 58 تاريخ : چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت: 18:43

ویژگی های یک حسابدار موفق

یک حسابدار واقعا موفق در دنیای کسب و کار ویژگی های مشخصی دارد. حسابداری که کل ویژگی های زیر را داشته باشد کمیاب است اما اکثر حسابداران موفق بسیاری از این ویژگی ها رادارند.

.1تمرکز

حسابدار موفق سعی می کند ضمن آگاهی حداقلی از حوزه های مختلف حسابداری از قبیل حسابداری مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش دولتی، حسابرسی داخلی و ... در یک محور اصلی به طور خاص تمرکز کند و در آن حوزه یک متخصص تمام عیار می شود.

.2 تخصص و دانش

• تخصص فنی: حسابدار موفق اصول و استانداردهای حسابداری را خوب می شناسد. وی سعی می کند تا حد امکان گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با رشته را اخذ کند و مطالعات مستمر داشته باشد. آموزش مستمر چیزی است که حسابدار موفق از آن غافل نمی شود.
• تخصص مدیریتی: یک حسابدار موفق، از اصول و تکنیک های مدیریت و اداره کسب و کار آگاه است. بنابراین برای موفق شدن در حسابداری، باید مطالعاتی در حوزه علم مدیریت هم داشت.‎
‎• مهارت سخنوری و نوشتن: یک حسابدار موفق خوب حرف می زند و خوب می نویسد. وی قواعد نوشتن را کاملا رعایت می کند و دقیق و صحیح و محترمانه می نویسد.

. 3 ویژگی های شخصی و ظاهری

• ظاهر: حسابدار موفق لباسهای مرتبی می پوشد و همواره به آراستگی ظاهر در عین سادگی توجه می کند. وی حتی به تمیز بودن کفشها و کوتاه بودن ناخن ها و مرتب بودن موهای سرش هم توجه می کند. حسابدار موفق ظاهری بشاش و تمیز دارد.
• درستکاری : حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد و همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند. حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ می کند.‎
• اعتماد به نفس: حسابدار موفق اعتماد به نفس دارد، اما نه بیش از حد.‎
• خدمت محوری: حسابدار موفق همواره برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش می کند و به حل مشکلات آنان می اندیشد.‎
• دفتر کار یا محل کار: حسابدار موفق، دفتر کار تمیز، سازمان دهی شده، جذاب و راحتی دارد.‎
• بهداشت شخصی: حسابدار موفق همیشه خوشبو و خوشرو است. او به آرامی و شمرده شمرده صحبت می کند، با صدای بلند سخن نمی گوید. سالم و پر انرژی به نظر می رسد. در محیط کار نه خواب آلود است و نه خسته.‎
• طرز نگرش به محیط: حسابدار موفق مثبت اندیش ( البته با تردیدهای حرفه ای ) است و همیشه کار کردن را دوست دارد. وی از حل مسائل مشعوف می شود.‎
‎• خوش مشربی: حسابدار موفق با گروه های مختلف تعامل دارد، حتی با افرادی که دیگران احساس خوبی از تعامل با آنها ندارند. وی از انزوا و دوری از محیط پرهیز می کند.
• خلاقیت: حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.

4 . مدیریت منظم منابع

• مدیریت پول: حسابدار موفق با پول سازمان و حتی با پول خودش ولخرجی نمی کند. او در وهله اول مدیر مالی خوبی برای زندگی شخصی خود است.‎
• مدیریت زمان: حسابدار موفق از زمان به نحو کارآ و مؤثر استفاده می کند. افرادی که نمی توانند زمان را به درستی مدیریت کنند حسابدار موفقی نخواهند شد.

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : حسابدار, مدیریت مالی, خدمات حسابداری, حسابداری مالی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 18 تاريخ : چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت: 18:40

لباس مجلسی ،لباس عروسی باشد یا جشن نامزدی یا یک مهمانی خودمانی ، فرق چندانی نمی کند. بسیاری از خانم ها در هنگام انتخاب لباس مجلسی و لباس شب ، دوباره احساس می کنند که چاق تر شده اند و لباس مجلسی مناسب خود را پیدا نمی کنند.

در اینجا 5 راز در انتخاب مدل لباس مجلسی مناسب را به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توانید خود را بهتر جلوه کنید.

 
راز اول در انتخاب لباس مجلسی : لباسی مجلسی بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.

یکی از ساده ترین راه های لاغر تر به نظر رسیدن ، انتخاب لباسی مجلسی است که کاملا اندازه شما باشد. در هنگام انتخاب لباس مجلسی ، سراغ لباس های تنگ و یا گشاد نروید. این مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشیدن لباس های تنگ علاوه بر اینکه تحرک شما را محدود و عذاب آور خواهد کرد ، چین و چروک های زشتی را در قسمت های چاق بدن شما ایجاد می کند. همیشه لباس هایی بپوشید که اندازه شما باشند.
 

راز دوم در انتخاب لباس مجلسی: لباس یقه هفت بپوشید .       

لباس های مجلسی و یا پیراهن هایی که یقه آنها به شکل V است و یا اصطلاحا یقه هفتی هستند ، هوشمندانه ترین انتخاب برای زنان کوتاه قد هستند. چرا که بلندتر و باریکتر به نظر خواهند رسید. لباس مجلسی های یقه هفت ، نگاهها را بیشتر به بالاتنه و گردن شما معطوف می کنند و باعث می شوند که قسمت های پایین بدن شما که معمولا چاق تر است ، از نظر ها پنهان بماند. به طور ناخودآگاه این مدل لباس های مجلسی شما را قد بلند تر نیز نشان می دهند. برای کامل تر کردن این ترکیب می توانید از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند و همچنین از گردنبند برای تزئین و جلب نظر بیشتر استفاده کنید.
 

راز سوم در انتخاب لباس مجلسی: دامن های بالای زانو بپوشید .

راه دیگر برای اینکه قد بلندتر به نظر برسید ، پوشیدن دامن کوتاه است. خصوصا اگر از دامن های A شکل استفاده کنید. پوشیدن این مدل لباس ها باعث می شود که نگاه ها بیشتر به پاهای شما جلب شود و به طور ناخودآگاه ، قدبلند تر به نظر خواهید رسید. البته فراموش نکنید که دامن شما نباید در حد مینی ژوپ باشد. همچنید از پوشیدن دامن هایی که تا ساق پا و یا تا مچ پا هستند ، خودداری کنید.

 
راز چهارم در انتخاب لباس مجلسی: لباس های با خطوط و طرح های عمودی بر تن کنید .

اگر قد بلندتر به نظر برسید ، شما را لاغر تر خواهند دید. استفاده از طرح ها و خطوط عمودی کمک می کند که بلندتر و باریکتر دیده شوید. خطوط عمودی چشم ها را به بالا و پایین خواهند کشید و نا خود آگاه شما را کشیده تر نشان خواهند داد.

 
راز پنجم در انتخاب لباس مجلسی: کفش پاشنه بلند بپوشید .

یک جفت کفش پاشنه بلند ، پاهای شما را کشیده تر نشان خواهد داد. لازم نیست کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند دارند را انتخاب کنید. حتی اگر چند سانتی متر پاشنه داشته باشد ، شما را لاغر تر و قدبلند تر نشان می دند. سعی کنید پاشنه های زیر 8 سانتی متر را انتخاب کنید تا شیک پوش تر به نظر برسید .

 
ترفندهای فوق در انتخاب مدل لباس مجلسی و لباس شب ، به شما کمک خواهند کرد که لاغر تر و قد بلند تر به نظر برسید .

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : پوشاک مردانه, لباس مجلسی, پوشاک زنانه, لباس کودک, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 66 تاريخ : چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت: 18:34

اگر به آرایشگری علاقه داشته و از روبرو شدن با افراد مختلف لذت می برید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.

در طول تاریخ بشر زیبایی و آراستگی مورد توجه همه بوده است. ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت افراد می باشد و در ارتباطات اجتماعی موثر است.  از دلایل اصلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.

آرایشگر زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می پردازد. در آرایشگاه های مردانه کارهای کوتاه کردن، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

آرایشگری حرفه ای در جهان به یک علم تبدیل شده و اصول خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در مورد کوتاهی مو  آرایشگر حرفه ای، با تجربه‌ای که دارد فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، جنس مو، اندازه گردن، اشکال هندسی سر و سایر گزینه‌ها را در  نظر گرفته و سپس تصمیم می‌گیرد که مو را چگونه اصلاح کند اما در کشور ما که این شغل عمدتا به صورت حرفه ای نمی باشد، مشتری دستور می‌دهد که چه مدل مویی داشته باشد.

محل کار آرایشگر در سالن  زیبایی و آرایشگاه های مختلف است که باید شرایط خاصی داشته و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با شغل آرایشگری اطلاعات کاملی در زمینه وظایف، مهارت و دانش مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، فرصت های شغلی ارائه می شود.


وظایف آرایشگر

    به عنوان یک آرایشگر تازه کار معمولا باید کارهای زیر را انجام دهید :
    خوشامدگویی به مشتریان
    شستن موهای مشتریان
    کوتاهی های ساده
    اطمینان از تمیز و آماده بودن لوازم کار و حوله ها
    تمیز و مرتب کردن سالن
    نوبت دادن به مشتریان و تحویل پول از آنها

به عنوان یک آرایشگر ماهر باید با مشتریان در مورد نوع کاری که می خواهند صحبت کرده و مشاوره های لازم را به آنها داده و جدید ترین روش ها و مدل ها را به اطلاع شان برسانید. به طور کلی کار یک آرایشگر ماهر عبارتند از  :

    کوتاه کردن و مدل دار کردن مو
    رنگ کردن، فرکردن یا صاف کردن مو
    دادن مشاوره در خصوص مشکلات پوست و مو
    انجام اصلاح ابرو و صورت
    انجام آرایش های صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها ( در آرایشگاه های زنانه)
    رعایت کامل اصول بهداشتی در کار
    تهیه مواد و لوازم آرایشی و وسایل لازم برای آرایشگاه

در آرایشگاه های بزرگ معمولا آرایشگرها به صورت تخصصی کار می کنند به عنوان مثال یک آرایشگر فقط کار کوتاهی مو و دیگری کار رنگ کردن مو را انجام می دهد. در آرایشگاه های کوچک معمولا یک یا دو آرایشگر همه کارهای مشتریان را انجام می دهند.

 
نحوه ورود به شغل آرایشگری

شما می توانید این کار را به صورت کاملا تجربی و نزد یک استاد ماهر یاد بگیرید. اما برای آموزش حرفه ای در این شغل می توانید پس از گذراندن سال اول دبیرستان وارد شاخه کار و دانش در رشته های آرایش و پیرایش زنانه، پیرایش وترمیم موی مردانه شوید. در صورت علاقه مندی می توانید در رشته های پیرایش زنانه و مردانه و مراقبت و زیبایی مو و پوست که به تازگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی شده اند، ادامه تحصیل دهید.

همچنین می توانید در دوره های ۳ تا ۴ ماهه آموزشگاه های زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده و پس از موفقیت در آزمون وزارت کار، مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنید. البته دوره های تخصصی دیگری وجود دارد که در صورت علاقه می توانید در آنها شرکت کنید.

بسیاری از آرایشگاه های زنانه چون در کنار آرایشگری خدمات بهداشتی،زیبایی و پوستی بیشتری نسبت به آرایشگاه  مردانه ارائه می دهند، درآمد بالاتری دارند.
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : آرایشگاه, لوازم آرایشی, اکستنشن, تاتو, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 23 تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394 ساعت: 16:22

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند.

برای اتباع خارجی که مایل هستند در کشور آلمان شرکت تأسيس نمایند، طبق قانون اقامت آلمان امکان صدور مجوز اقامت وجود دارد به شرط آن که اولاً نياز اقتصادی و یا منطقه ای ویژه وجود داشته باشد، ثانياً از این فعاليت اقتصادی، انتظار تأثير مثبت بر اقتصاد این کشور برود و ثالثاً آن که تأمين مالی پروژه از طریق سرمایه شخصی و یا اعتبار فراهم گردد.

قوانین اقامتی در آلمان، اقامت را به دو گروه تقسیم نموده است. گروه اول اقامت غیر دائم یا موقت یا محدود یا گذرا که شامل اقامت برای تحصیل دانشگاهی، آموزش زبان آلمانی و آموزش مدرسه‌ای، اقامت غیر دائم برای آموزش حرفه‌ای و شغلی، اقامت برای کار، اقامت برای نیروهای متخصص دارای تابعیت تحمل برای کار، اقامت برای پژوهش و تحقیق، اقامت برای کار آزاد و اقامت های موقت دیگری که وجود دارند و هیچ کدام از آنها منجر به اقامت دائم نخواهد گردید، به این دلیل از توضیحات آن امتناع کردیم.

دسته دوم اقامت دائم یا همیشگی به افرادی تعلق می گیرد که پنج سال کامل دارای اقامت غیر دائم بوده، هزینه زندگی خود را از راه کار خود تامین ‌نموده و زبان آلمانی را تا اندازه ای بداند، کسی که تقاضای دریافت تابعیت کشور آلمان را دارد، باید این کشور را به عنوان یک کشور دموکرات آزاد بپذیرد و به اصول و مبانی آن اعتقاد داشته باشد و حق ندارد فعالیتی انجام دهد که در نهایت بر ضد نهادهای قانونی یا منافع کشور آلمان تمام شود. سوابق شخص در موارد فوق از نهاد حراست از قانون اساسی استعلام می‌شوند. هر فرد برای دریافت تابعیت ‌آلمان باید تابعیت قبلی خود را واگذار نماید.

با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان، دریافت اقامت فرد متقاضی ( مجرد و یا متاهل همراه با خانواده همسر و کلیه فرزندان مجرد زیر 18 سال ) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان پذیر می باشد.  قانون شرایط اقامت آلمان یک شرایط استثنایی و موقتی است و دولت آلمان مشخص نکرده است که تا چه زمان این روند اعتبار دارد. در ضمن متاسفانه هر روز با توجه به حساسیتهای موجود برای متقاضیان اقامت آلمان، شرایط توجیه کردن سازمانهای ذیریط جهت موافقت اقامت سخت تر شده و بدیهی است کارشناسان حقوقی می بایست در صورت درخواست متقاضی در اسرع وقت عمل نمایند. لذا لازم است متقاضی نیز در این خصوص سریع تصمیم گیری نماید.

در پی کمبود نیروی کاری و نیاز اتحادیه اروپا به نیروی انسانی کار در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که شامل 28 کشور اروپایی می شوند، در سال ۲۰۰۷ میلادی اتحادیه اروپا طرح و برنامه ای با ایده ای الهام گرفته از طرح گرین کارت یا کارت سبز دولت آمریکا و با استفاه از نماد پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام کارت آبی نمود که طی آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی بتوانند در قالب این برنامه به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بغیر از کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این برنامه خودداری نمودند، مهاجرت کاری داشته باشند.

با استفاده از کارت آبی دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای غیر اروپایی که شرایط مهاجرت کاری به اروپا را دارند باز می‌شود. نخستین کشور از اتحادیه اروپا که تاکنون از این برنامه استقبال بیشتری نموده و حتی مقدمات اجرایی این برنامه را فراهم آورده است، بزرگترین قدرت صنعتی اروپا یعنی کشور آلمان است که شرایط و پیش نیازهای احراز کارت آبی آلمان را بطور رسمی اعلام و از اول ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است. بنابراین، با اجرایی شدن این برنامه در کشور آلمان، نیروهای متخصص کاری غیراروپایی از این پس می توانند با دریافت این ویزای کاری، در مدت زمان کمی وارد آلمان شوند و حتی خانواده های خود را نیز به همراه بیاورند. کارت آبی شرایط، مراحل و مزایایی هم دارد که در ادامه این مطلب به همه ی آنها اشاره کامل خواهیم نمود.


متقاضیان متخصص و دانش آموخته ای که مدرک تحصیلی شان در آلمان به رسمیت شناخته شود  در صورت یافتن کار با درآمد مشخص شده در بالا می توانند با دریافت کارت آبی آلمان نسبت به دریافت ویزای کاری بر اساس مدت زمان قرارداد کاری مشخص شده در قراردادشان اقدام نمایند.

کارت آبی آلمان یک ویزای کاری قابل تمدید و قابل تغیییر به اقامت دایم آلمان است که به دارندگان آن اجازه اقامت و کار در آلمان را می دهد .

همچنین شرایط مهاجرت خانواده این افراد نیز به المان تحت شرایطی ممکن و قابل انجام است بر اساس قوانین کارت ابی آلمان خانواده فرد دارنده کارت آبی آلمان (همسر،فرزند )حق کار و زندگی در المان را به مدت اعتبار اجازه اقامت فرد دارنده کارت آبی خو اهد داشت . اقامت همانطور که پیش تر گفته شد به طرق مختلف وجود دارد یکی دیگر از این راهها ازدواج می باشد که هر شخصی که با یک تبعه آلمان ازدواج کند میتواند اقامت آلمان را اخذ کند.

البته در حال حاضر بهترین و سریع ترین راه ورود به آلمان از لحاظ تحصیل می باشد .پذیرش دانشجو در آلمان عموما از مقطع فوق لیسانس به بالا انجام می شود .

پذیرش در این کشور به دو زبان انگلیسی و یا آلمانی صورت می پذیرد .

شما می توانید برای ادامه تحصیل در رشته خود در کشور آلمان اقدام کنید ولی باید فارغ التحصیل یا دانشجوی دانشگاههای سراسری یا آزاد باشید ومدرک  زبان آلمانی را نیز اخذ نموده باشید .

فارغ التحصیلان دانشگاههای آلمانی موقعیت شغلی خوبی در کشورهای اتریش،سوییس،هلند نیز دارند و این کشورها آلمانی زبان هستند و فارغ التحصیلان دانشگاههای آلمانی را می پذیرند.

کشور آلمان با آماده کردن بستر مناسب برای پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در آلمان مو فق شده تا پس از کشورهای آمریکا و انگلستان مرتبه سوم را در زمینه جذب دانشجویان خارجی برای کسب نماید .

مهمترین نکته در مورد تحصیل در آلمان این مطلب است که دانشگاههای آلمان کاملا رایگان هستند .

لازمه گرفتن ویزای کاری  آلمان دانستن زبان آلمانی است .

اقامت دایم در المان از طریق کار پس از گذراندن دو دوره ۲ ساله در آلمان امکانپذیر است و شما میتوانید پس از این مراحل (شهروند)آلمان شوید .
 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : مهاجرت, اقامت, پذیرش تحصیلی, ویزای شنگن, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 46 تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394 ساعت: 16:20

اشعه ماورای بنفش خورشید یا همان (UV) دارای سه نوع طول موج A، B و C است. نوع A بیشتر توسط عدسی چشم جذب می شود و ضرری برای چشم ندارد. نوع C در لایه ازن جذب می شود و به زمین نمی رسد، ولی آن قسمتی که برای چشم مضر می باشد، نوع B است که موجب سوختگی پوست نیز می گردد؛ مثلا وقتی نوع B به روی برف می تابد، می تواند موجب کوری برگشت پذیر شود و فرد برای ۱۲ تا ۴۸ ساعت بینایی خود را از دست بدهد.

تماس زیاد با اشعه ماورای بنفش نوع B می تواند در طولانی مدت، بیماری های برگشت ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید، ناخنک چشم و حتی آفتاب سوختگی چشم را به وجود آورد. این بیماری ها می توانند سبب تاری دید، دردناک شدن و قرمزی چشم، ریزش اشک، اختلال موقت دید و در برخی موارد منجر به نابینایی شوند.

عینک آفتابی باعث می شود مردمک چشم باز شود و اگر استاندارد نباشد و نتواند UV را جذب نکند، تمام اشعه های مضر به داخل چشم نفوذ می کنند.

بهترین راه شناخت عینک های آفتابی استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است که اغلب در عینک فروشی های معتبر یافت می شود. بدون استفاده از این دستگاه، تشخیص یک عینک آفتابی مناسب، حتی برای چشم پزشکان نیز سخت و غیر ممکن خواهد بود.

گفتنی است این دستگاه باید UV عینک را از ۹۸ درصد به بالا نشان دهد. همچنین گاهی علامت ۴۰۰ UV در کنار برخی از عینک ها درج شده است که نشان دهنده قابلیت حفاظت بر علیه UVB است.

نمی توان هر عینک گران قیمتی را استاندارد قلمداد کرد و باید تمامی آن ها توسط دستگاه (یو وی م تر) آزمایش شوند.

توصیه هایی برای استفاده و خرید عینک آفتابی :

از عینکی آفتابی استفاده کنید که ۹۹ تا ۱۰۰ اشعه های ماورای بنفش نوع A و B را جذب کند و به میزان ۷۵ تا ۹۰ درصد از شدت نور مرئی بکاهد.

در عدسی عینک های آفتابی ارزان قیمت، ماده ای به نام Triace tate است که فقط ۴۰ درصد ازUV را جذب می کند، لذا این عینک ها برای چشم ها بسیار مضرند.

دقت کنید رنگ هر دو شیشه عینک کاملا یکسان بوده و فاقد موج و عیب و نقص باشند.

از عینک هایی با شیشه دودی (خاکستری) استفاده کنید، چون بدون این که رنگ اجسام را تغییر دهد، از شدت نور می کاهد.

عدسی های عینک آفتابی، شیشه ای یا پلاستیکی هستند. عدسی های پلاستیکی سبک ترند و بر اثر ضربه خرد نمی شوند. اما در مقابل، عدسی های شیشه ای وضوح بیشتری دارند، کمتر خش می افتند و گران تر هم هستند.

میزان محافظت عدسی عینک از چشم ها در مقابل اشعه فرابنفش خورشید با دستگاهی به نام UV متر سنجیده می شود.

اگر در خصوص میزان محافظت عدسی عینک شک دارید، راه ساده ای برای امتحان کردن این موضوع وجود دارد:

یک عینک فتوکرومیک را بردارید و عدسی عینک آفتابی را جلوی آن در مقابل نور خورشید بگیرید. اگر عدسی عینک آفتابی استاندارد باشد، اشعه فرابنفش خورشید را جذب می کند و در نتیجه، عینک فتوکرومیک تغییر رنگ نمی دهد.

عدسی های غیراستاندارد معمولا سطح ناهموار و غیر یکنواختی دارند. برای اطمینان از عدم وجود انحراف در عدسی می توانید عینک را به چشم بزنید و به یک سطح منظم مثل لبه میز یا خطوط بین کاشی ها نگاه کنید و در همین حال سرتان را به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهید. اگر عدسی استاندارد باشد، این خطوط با حرکت چشم شما همچنان صاف باقی می مانند و در غیر این صورت، کج و معوج می شوند.

عینک آفتابی باید کل فضای چشم و اطراف آن را در برگیرد. مطالعات نشان داده است اشعه ماورای بنفش از اطراف قاب عینک های آفتابی کوچک عبور کرده و به چشم می رسند.
 

انواع عینک ها عبارتند از عینک طبی و عینک دودی و عینک سه بعدی وعینک برند میباشد.

 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : عینک دودی, عینک طبی, عینک برند, عینک آفتابی, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 10 تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394 ساعت: 16:17

گاواز جمله نشخواركنندگان چهارمعده اي بوده و نشخوار جزءخصوصيات طبيعي  اين حيوان است لذا درصورتي كه حيوان با اشتها غذاي خودرا نخورد،بايدنسبت به بيماري اومشكوك گرديد ودرجه حرارت طبيعي گاوسالم درحدود 39-38  درجه سانتي گراد ميباشدوفقط درحالت كسالت است كه درجه حرارت صعود مينمايد دراين موقع بايد گاوبيمار رااز گله جداكرد ودر صدد درمان آن براييد وعلائم عمومي بيماري عبارتند:از خشك بودن پوزه وپوست خشك وسخت بوده ونسبت به صداها انعكاس نشان نداده ؛ميباشد.

بخش بهداشت دام : يك دامپرور مجرب بايدبه نظافت وپاكيزگي پستانها وشير حاصله توجه كافي نمايد و نيز پستانهاي متورم را از پستانهاي سالم به خوبي تشخيص دهد، بطوريكه قبل از آنكه پستانها از كار بيفتد معالجه گردد  ، ضدعفوني كردن مرتب جايگاه گاوها و احداث حوضچه هاي ضدعفوني درجلوي درب ورودي حيوان وساير وروديهاي تاسيسات گاوداري تاحدودي ميتواند از شيوع بعضي از آلودگيها جلوگيري نمايد ؛يك دامپرور موفق هرگز نبايد از آزمايشات تست توبركولين (سل )وتست بروسلوز (بچه اندازي مسري )گاوهاي خود غافل بماند زيرا اين دوبيماري مانند موريانه پايه واساس گاوداري را متزلزل مينمايد .

بخش تغذيه دام:خوراك دادن دامها از مهم ترين فعاليت دامپروري است بطوريكه 70% هزينه هاي دامپروري مربوط به اين بخش است ودر نتيجه موفقيت وعدم موفقيت در كار دامپروري به درايت وبرنامه ريزي ودقت دراين بخش برميگردد ،لذا هرنوع دامي با هر مرحله اي از رشد فيزيولوژيك،نيازمنديهاي غذايي  ويژه خود را دارد .از جمله جيره هاي نگهداري ،جيره هاي توليد (زمان شيردهي )؛جيره آبستني وجيره زمان خشكي گاوبصورت بالانس شده  تنظيم نمود . براي گاوشيري نسبت علوفه به كنسانتره 60به 40 است (60%علوفه و40%كنسانتره ) اما براي گاو پرواري يا گوشتي اين نسبت برعكس است يعني 40به 60بوده (40%علوفه و60%كنسانتره) پس، از دومطلب مشروحه بالاميتوان نتيجه گرفت : افزايش توليدات دامي در يك گله از دوطريق امكان پذير است :  1- افزايش تعداد واحد دامي درگله (گسترش ظرفيت دامي ): كه اين روش نيازمند سرمايه گذاري بيشتر براي تاسيسات ،خريد تجهيزات ومنابع خوراكي بيشتر ميباشدلذا باتوجه به كمبودزمين براي كاشت علوفه ورقابت دام با انسان برسر محصولات غله اي ،در نتيجه افزايش تعداددام در گله منطقي به نظر نمي آيد . 2 – افزايش توليد به ازاي هر راس دام (افزايش عملكرد توليدات دام) :اين طريق مستلزم سه عامل مهم از جمله: 1-  بهداشت دام 2- تغذيه دام  3- عوامل ژنتيكي واصلاح نژاد دام بوده كه هرسه عامل به نوعي به مديريت دامداري برميگردد .

 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : گاو داری, دامپروری, علوفه, تغذیه دام, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 48 تاريخ : دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت: 18:42

در آمریکا بیش از 300 نوع رستوران زنجیره ای فست فود وجود دارد و این رستوران ها بیش از 40 درصد فروش کل رستوران های آمریکا را دارند. فست- فود داران در ایران هم دست کمی از امریکا ندارند ولی برای اینکه خاطر مبارک این دسته از کسبه مکدر نشود به نقد تهیه غذاهای فست- فود در همان آمریکا می پردازیم. مثل اینکه باید علاقه ی این ملت به برگرها و سرخ کردنی ها را کاهش داد. از طرف دیگر، دولت برای مبارزه با چاقی و بیماری های مربوط به آن دست به عملیات های مختلف زده است و مردم را تشویق می کند تا بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنند.
 
اما حال که آمریکایی ها سالانه بیش از 110 بیلیون دلار برای غذاهای فست فود خرج می کنند، فکر نمی کنم که این طرح ها کارآمد باشند. بله، این غذاها ارزان است و اندازه اش هم می تواند هر گرسنه ای را سیر کند. اما کمی صبر کنید. این راهنمایی ها و اسرار را در مورد غذاهای فست فود بخوانید و بعد قضاوت کنید.

ببینید رستوران فست- فود مورد علاقه ی شما چطور غذایتان را آماده می کند:
 
سیب زمینی سرخ کرده تان طعم سیب زمینی نمی دهد! طعم گوشت می دهد

 اداره ی کل دارو و غذاها اصرار دارد که حتماً در محصولات غذایی از “طعم دهنده” هایی استفاده شود که واقعاً منبعی طبیعی داشته باشند. منابع طبیعی شامل گیاهان، ادویه جات، مخمرها، ریشه ها، میوه ها، سبزیجات، گوشت گاو، مرغ و سایر حیوانات می باشد. بنابراین، ممکن است طعم دهنده ی طبیعی که در میلک-شیک توت فرنگی شما استفاده شده است، واقعاً از توت فرنگی نباشد. در واقع، متوجه شده ایم که بیشتر رستوران های فست-فود از فرآورده های حیوانی مثل ژلاتین برای طعم دادن به میلک-شیک هایشان استفاده می کنند.

 
در برگر مرغتان ممکن است گوشت گاو پیدا کنید

شواهد بسیاری هست که می گوید همبرگرهای رستوران های فست-فود واقعاً از گوشت گاو درست نمی شوند. اینجا می خواهیم کمی به رستوران های فست-فود اعتبار بدهیم: اکثر این رستوران ها امروزه 100 درصد از گوشت گاو استفاده می کنند. اما چیزی که متوجه شده ایم این است که بسیاری از محصولات با گوشت مرغ این رستوران ها نیز حاوی گوشت گاو است، به خصوص ناگت ها و ساندویچ ها. در این غذاها هم برای مزه دار کردن از گوشت گاو استفاده می شود. به استثنای ساندویچ های نیم مرغ-نیم گوشت، در بیشتر محصولات دیگر از افزودنی های طعم دهنده استفاده می شود.

 
وقتی یک چیزبرگر سفارش می دهید، احتمالاً همان چیزی نخواهد بود که انتظار داشتید. همه چیز در رستوران های فست-فود در یک روغن سرخ می شود، به همین دلیل ممکن است همه چیز طعم یکسانی داشته باشد.

 الان می پرسید که پس چطور این رستوران ها اینقدر پولدار شده اند، وقتی همه چیز طعم روغن می دهد. بله، این رستوران ها به غذاها افزودنی های طعم دهنده میزنند. این افزودنی ها توسط دانشمندان در آزمایشگاه ها ساخته می شود که در کار خود خبره هستند.

در این تحقیقات، کارکنان این مجله حتی حشرات و جانورهایی (مرده و زنده) و کثافت و آشغال هم در این غذاها پیدا کردند. در تاکوبل کالیفرنیا مردی در غذای خود آدامس جویده شده پیدا کرده بود. در وندی شیکاگو، یک موش مرده در آشپزخانه ی رستوران دیده شده بود.
 
در بیش از 60 درصد رستوران ها تخلفات بحرانی که در تشخیص نظافت یک رستوران مورد توجه قرار می گیرد، داشته اند. می دانید متداول ترین این تخلفات چه بوده است؟ بله، شسته نبودن دست های کارکنان رستوران (در بیشتر این رستوران ها حتی در دستشویی ها صابون وجود نداشته است)، دمای نامناسب برای نگاهداری مواد غذایی، گوشت های نپخته و نگاه داشتن غذاها توسط کارکنان بدون استفاده از دستکش.

 

خدمات اینترنتی...
ما را در سایت خدمات اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : فست فود, مواد غذایی, رستوران, تهیه غذا, نویسنده : علی خدارحمی internet-services بازدید : 27 تاريخ : دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت: 18:37